Coneixes el Business Model Canvas (model de negoci canvas)? És una manera senzilla i visual d’analitzar la lògica de com el teu restaurant pot ser rendible.

Pot ajudar-te no només a l’hora d’arrencar un nou projecte, sinó també per analitzar el teu negoci ja en marxa o reorganitzar la seva estructura

Com fer un model canvas per al meu restaurant?

Us deixem aquí un model perquè el pugueu descarregar i emplenar (Descarga)

 

Imprimeix el teu model, dibuixa-ho en una pissarra, com et sigui més còmode i camp a camp veu dissenyant la teva estratègia.

No és necessari que segueixis un ordre com a tal, a més pots tornar enrere i afegir o modificar dades d’un camp anterior.

 

Tingues en compte que l’efectivitat d’aquest mètode no resideix a emplenar els camps amb el primer que se’ns ocorri, sinó a reflexionar sobre el plantejament estratègic del teu negoci de tal manera que puguis analitzar a qui vols vendre, què vols vendre’ls i quant et va a costar per conèixer el teu preu de venda.

 

Com emplenar el model canvas del meu Restaurant?

 

1. Estructura de Costos

Identifica tots els costos reals del teu negoci i classifica’ls

  • Costos fixos. Internet, salaris fixos, impostos, etc.
  • Costos variables. Personal extra, matèria primera, publicitat, etc.
  • Economia d’escala. Això implica els estalvis que obtenim a mesura que augmentem la quantitat sol·licitada.

Respon a aquesta pregunta: És possible reduir aquests costos sense perdre qualitat?

 

2. Proposta de valor

La proposta de valor no és necessàriament el menjar que ofereixes en el teu restaurant, sinó, què valora el teu client a l’hora de triar-te?

Què fa el teu restaurant diferent de la resta? Identifica les teves diferències per donar-los valor.

 

3. Ingressos

Identifica clarament d’on procedeixen els ingressos. Per a això has de conèixer quin és el cost real d’una elaboració, no només el preu venda al públic. El que ens interessa conèixer és la rendibilitat que tenim en la venda de cada producte.

 

4. Segment de Clients

A quins clients t’estàs dirigint o vols aconseguir? Quins ens aporten major rendibilitat?

Cada client té unes necessitats específiques i és important tenir-ho clar per donar a cadascun el que realment esperen.

5. Relació amb el client

Com volem relacionar-nos amb els clients? La relació d’acaba quan surt del local?

Com arribem a aquests clients per recordar-los que tornin?

 

6. Canals de Vendes

Quins mitjans utilitzem per arribar al nostre públic objectiu (Segment de Clients) per transmetre’ls nostra Proposta de Valor?

Analitza els teus actuals canals de venda i en quins hauries d’estar, optimitzant sempre els costos.

 

7. Activitats Clau

Identifica les diferents activitats que desenvolupes en el restaurant, els recursos que destines a cadascuna d’elles.

Com reparteixes els teus recursos entre la producció, gestió de Compres i Màrqueting?

 

8. Recursos Clau

Què necessites per dur a terme les activitats del teu restaurant?

No només és necessari un local, mobiliari i instruments en la cuina, sinó també un equip humà i coneixements.

Recorda que sempre pots valorar opcions com la subcontractació o externalizació de determinats serveis que per temps o coneixements no pots abastar-ho amb personal propi.

 

9. Socis Clau

Identifica tots els teus proveïdors i busca acords de col·laboració per compartir costos, recursos i experiència.

Negociant segur que reduiràs costos.

GRATIS - No te pierdas los mejores trucos y consejos para tu restaurante.

GRATIS - No te pierdas los mejores trucos y consejos para tu restaurante.

Suscríbete a mi newsletter y accede a contenidos exclusivos de Cómo conseguir Clientes, Redes Sociales, Marketing de Contenidos, Gestión de los Recursos Humanos y mucho más. 

Aviso y Comercial

Te has registrado correctamente... ahora, revisa tu correo