Els propietaris poden aplicar multitud d’estratègies per acostar més clients als seus restaurants. Des de costoses reformes fins a senzilles o complexes regles de màrqueting gastronòmic, i sol ser en aquesta àrea on els restaurants tenen més èxit.

El màrqueting tendeix a tenir un efecte acumulatiu al llarg del temps i aporta una base important per a l’èxit a llarg termini del restaurant. En un món en el qual els pressupostos oscil·len molt, els especialistes en màrqueting han de prendre decisions encertades quan es tracta d’invertir els esforços adequats. Intentarem resumir-vos aquí on i com fer les vostres inversions en màrqueting per obtenir resultats.

 

Construeix una marca duradora:

El primer pas per crear una marca és crear alguna cosa que sigui memorable, es diferenciï i expressi clarament el concepte central d’un restaurant. Trobar un nom apropiat i crear una marca visualment evocadora és un dels primers passos en el procés.

Una vegada creada la marca, hem de “vestir” el nostre restaurant amb ella, de manera que ha de ser el punt central per crear: disseny del menú, cartelleria, mantelería, uniformes, etc.

Quan nostra marca s’aplica es manera correcta, ens oferirà una tornada de la inversió en forma de reconeixement de marca, opinions i quota de mercat.

 

Inverteix en el digital:

Un lloc web pot ser les millors eines de màrqueting en les quals un propietari pot invertir. A la pàgina del restaurant podem transmetre al client quin és la nostra oferta gastronòmica i acostar-li al nostre local.

Si no volem esperar al fet que els clients vengen a nosaltres, hem d’anar on estan ells. I en aquest cas els canals de xarxes socials són una plataforma reconeguda en la qual pots presentar el teu restaurant.

Encara que no facis venda online, la pàgina web del teu restaurant és molt important, perquè pots dissenyar-la a la teva manera mentre que a les xarxes socials ens hem d’adaptar als espais i formats que ens presta cadascuna.

La pàgina web i les Xarxes socials no són excloents, sinó més aviat complementàries. Utilitza les xarxes per fer que els teus clients arribin a la teva pàgina i en definitiva s’acostin al teu local.

 

Fomenta el “boca a boca”:

Cada client que entra al restaurant és un defensor potencial de la seva marca.

Si fem que cada client gaudeixi d’una experiència única, l’atresorarà al llarg del temps i per descomptat la comentarà i ho recomanarà al seu entorn.

El “boca a boca” sempre ha funcionat, però en una època en la qual estem tots connectats, podem aprofitar-nos de les xarxes socials perquè sigui més senzill fer i compartir aquesta recomanació

No subestimi l’abast d’una etiqueta (#hashtag)o cridada a l’acció sobre una fotografia que mostri un plat favorit amb un comentari enginyós.

Això és solament una part del que és possible fer amb la teva marca per afegir-li valor i ajudar-te a aconseguir els teus objectius comercials. T’ajudem?

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
GRATIS - No te pierdas los mejores trucos y consejos para tu restaurante.

GRATIS - No te pierdas los mejores trucos y consejos para tu restaurante.

Suscríbete a mi newsletter y accede a contenidos exclusivos de Cómo conseguir Clientes, Redes Sociales, Marketing de Contenidos, Gestión de los Recursos Humanos y mucho más. 

Aviso y Comercial

Te has registrado correctamente... ahora, revisa tu correo