En els últims anys hi ha hagut un canvi molt important en la manera de comunicar-nos amb els nostres comensals habituals i fer-nos visibles a nous clients.
No podem frenar els canvis. Només podem seguir les tendències i adaptar-nos a ells de la millor manera possible perquè en la “selecció natural”, no se’ns descarti per obsolets.
Repassarem aquí alguns consells imprescindibles perquè el teu restaurant destaqui enfront de la competència i utilitzis correctament les noves eines del Màrqueting Gastronòmic:
Tingues una presència activa a les Xarxes Socials
Segurament aquesta sigui una espineta i és just el primer consell.
Les xarxes socials són la manera d’acostar-nos al client. Anar on estan ells sense esperar al fet que s’acostin a nosaltres.
Si et diguéssim que existeix una eina que et pot dir quanta gent passa a 50 metres del teu negoci, si són homes o dones, les seves edats, i a quina hora del dia passen per aquí, t’interessaria molt, no?
Doncs aquestes dades ens donen les xarxes socials.
Podem recolzar-nos en elles per crear campanyes molt econòmiques que arribin directament a aquest públic objectiu que tens a pocs metres de tu.
Això sí, per tenir una presència efectiva a les xarxes socials és vital compartir un contingut únic, de qualitat i amb una certa freqüència.
Com ja us hem comentat en el nostre post “Què volem aconseguir en publicar a les Xarxes Socials?”, és important tenir clar els nostres objectius a les xarxes.
Tingues present que els clients són cada dia més exigents pel que fa als canals de comunicació que utilitzem i requereixen que informem contínuament sobre ofertes, novetats, esdeveniments… I no de qualsevol manera… el com informem és tan important com l’on.
Tingues una pàgina Web
Molts restaurants incorren en l’error de pensar “Si ja estic a les xarxes socials, per què vull una pàgina web?”
Ambdues vies són complementàries i necessàries.
A les xarxes socials, ens adaptem als formats de perfil de Facebook, Twitter, Instagram, Google+, etc. Però la nostra pàgina web és única, o hauria de ser-ho. No hi ha un negoci igual a l’altre i la teva pàgina web hauria de ser el reflex del teu local online.
Pots aprofitar-te de les Xarxes Socials per publicar allà un enllaç que porti el teu potencial client a la teva web. És una molt bona manera per acostar-lo al teu negoci.
Cuida la teva Imatge
I, finalment, però no menys important, cuida la imatge que es publica i s’associa al teu restaurant.
Una instantània ben treballada dels plats de la teva carta serà la millor manera d’incitar al client les ganes de provar-los.
Duent a terme aquests consells, aconseguiràs formar part del dia a dia del teu potencial client.
Estar on està ell és la millor manera perquè ho tingui en compte al moment de prendre la decisió d’on anar a menjar.